Voor een goede relatie zijn we vertrouwen, respect, aandacht, inspiratie en comfort nodig. In deze blog nemen we deze vijf ingrediënten met u door, om er zo achter te komen waarom dit dé elementen zijn voor business to business relatiemarketing.
Vertrouwen vormt het eerste ingrediënt. Hiermee wordt bedoelt dat het van belang is om oprecht te handelen naar de klant. Laat merken dat u oprecht geïnteresseerd bent, verdiep u in uw klant en behoud en win zo het vertrouwen.
Ga respectvol met uw klanten op. Niet alleen door uw eigen producten en/of diensten te willen verkopen, maar toon ook interesse in de behoeften en wensen van uw klanten. Als u zelf een mogelijke klant bent van een andere partij vindt u het prettig als er wederzijdse interesse. Een gesprek loopt veel minder fijn als er maar van één kant interesse getoond wordt.
Blijf uw klanten bedienen, ook wanneer ze van hot leads naar de status van “klant” veranderen. Blijf al uw klanten als hot leads behandelen, zodat ze niet teleurgesteld worden. Ook als ze eenmaal binnen zijn is het van belang dat ze behouden worden.
Breng uw (potentiële) klant comfort door meerwaarde te leveren. Wees niet bang om kennis en ervaring te delen. Geef ze bruikbare informatie t.b.v. hun bedrijfsvoering en help ze verder.
Probeer als merk/bedrijf een inspiratiebron te zijn voor uw (potentiële) klanten. Dit kan op allerlei gebieden, b.v. door het steunen van goede doelen, deelnemen aan sportevents of inspiratie op gebied van uw producten en/of diensten.
Met een zeilevenement kunt u alle ingrediënten voorbij laten komen. Door uw relaties uit te nodigen voor een evenement laat u merken dat u er wat voor overheeft om uw klant te behouden, u geeft ze de aandacht die ze verdienen. De combinatie van zakelijk met sportief zorgt voor een versterking van de relatie: u leert elkaar beter kennen op een ontspannen informele en sportieve manier.
Laat u inspireren voor uw zakelijke-sportieve evenement
Bron: Calderagroup