Dat het nuttig is om te investeren in bestaande klanten heeft u in Focus op bestaande klanten levert tot 95% meer winst al kunnen lezen. In deze blog een aantal tips om uw klant als marketingtool in te zetten.
Luister & betrek
Vraag advies en feedback aan klanten, betrek ze bij het doorvoeren van ontwikkelingen. De klant krijgt de ruimte om zijn kennis/ervaring te delen, voelt zich gehoord en zal zich steeds meer als een ambassadeur van uw bedrijf gedragen. Daarmee vergroot je de klantloyaliteit en zal de klant eerder bij u blijven terugkomen. Dit zijn wel heel veel vliegen in één klap.
Verzamel reviews
Referenties zijn belangrijk voor potentiële nieuwe klanten. Voor aanschaf van grote maar ook kleine aankopen worden reviews bekeken. Vraag bestaande klanten reviews achter te laten op online media als Facebook, LinkedIn en Google+. Deze kunnen vervolgens ook op de website geplaatst worden. Bij plaatsing op sociale media krijgt zijn/haar netwerk de review ook nog eens te zien in het nieuwsoverzicht, zo komt uw bedrijf onder de aandacht bij uw tweede graads netwerk.
Organiseer een evenement
Een bedrijfsevenement is een voorbeeld van een offline actie om uw klant als marketingtool in te zetten. U kunt bijvoorbeeld een zeilevenement organiseren waarbij u (een deel van) uw klanten uitnodigt. Tijdens een event heeft u de gelegenheid om met uw klanten bij te praten en het sportieve element (samenwerken als team) zorgt er zeker voor dat uw klant zich nog meer verbonden gaat voelen. Zo’n evenement is iets waar uw klant nog lang over na zal praten, wat uw naamsbekendheid weer ten goede komt.
Laat u inspireren voor uw zakelijke-sportieve evenement
Bekijk de mogelijkheden Zeilarrangement samenstellen
Frits Strating: 06-53991671